Căutare
Căutare

Cauzele apariției hemoroizilor

Cauzele apariției hemoroizilor

Aparitia hemoroizilor

Hemoroizii nu țin cont de vârstă sau de sex, apar când te aștepți mai puțin și îți pot schimba viața.

O dietă bogată în fibre este una dintre cele mai bune metode de a evita apariția sau reapariția hemoroizilor. Alimentația săracă în fibre poate cauza constipația, una dintre cauzele principale ale acestei boli.

Fibrele sunt hidrați de carbon nedigerabili ce au ca funcție absorbirea apei, astfel făcând materiile fecale mai fluide. Fluiditatea ajută la eliminarea mai ușoară și trecerea mai rapidă prin tractul digestiv a fecalelor.

Dintr-o scurtă analiză a dietei zilnice este recomandat să reiasă consumul a 5 – 10 alimente bogate în fibre. Acestea se regăsesc în fructe, legume și cereale. Printre cele mai bogate alimente în fibre amintim: fasolea, mazărea, lintea, semințele de in, semințele de floarea soarelui sau migdalele. Femeile între 19 și 50 de ani ar trebui să consume 25 de grame de fibre zilnic, iar bărbații între 19 și 50 de ani 38 de grame de fibre zilnic.

Gândește-te zilnic ce vei mânca și fa-ți un plan. Acordă timp alimentației zilnice și fii atent în special la alegerea garniturilor meniului. Optează pentru legume sau cerealele integrale.

  • Pentru micul dejun se recomandă alimente ce conțin cereale integrale, dacă acestea nu pot fi consumate ca atare, cu iaurt spre exemplu.
  • Înlocuiește pâinea albă cu cea făcută din cereale integrale.
  • Consumă cartofii cu tot cu coajă, gătiți în cuptor. Astfel, adaugi dietei 4-5 grame de fibre.
  • Atunci când mănânci paste, alege-le pe cele integrale. Ideal este să fie completate de legume.
  • Alege orezul brun, acesta conține de 4 ori mai multe fibre decât cel alb.
  • Cât mai des posibil oprește-te asupra brocoliului, conopidei sau verzei de Bruxelles.
  • Pentru desert delectează-te cu o porție de zmeură proaspătă, o pară generoasă sau un măr mare.

Uneori poate fi dificil să îndeplinim misiunea de a consuma cantitatea de fibre recomandată. Viața are un ritm alert și de multe ori prânzul de la birou nu ne oferă posibilitatea alegerii fibrelor. Pentru a rezolva acest aspect recomandăm un supliment alimentar care îți poate completa necesarul de fibre.

Leave a Comment