Căutare
Căutare

Alimentația
bogată în fier

Alimentația
bogată în fier

Fierul este necesar organismului pentru că are rol în producerea celulelor roșii ale sângelui care, printre altele, contribuie la oxigenarea și arderea grăsimilor. În consecință, fierul este benefic și pentru vasele sanguine care prezintă dilatații varicoase în criza hemoroidală.
Carența de fier este foarte răspândită ceea ce înseamnă că un consum adecvat de alimente care conțin fier este necesar mai ales pentru că asimilarea acestuia nu se realizează ușor. Fierul se găsește în carnea roșie, dar consumul acesteia nu este recomandat persoanelor care suferă de hemoroizi. În schimb, este indicat consumul de fructe, legume și cereale bogate în fier.
Printre alimentele bogate în fier care nu dăunează în criza hemoroidală se numără:

  • spanacul
  • cerealele integrale
  • algele marine
  • prunele
  • caisele uscate
  • fisticul și migdalele
  • stafidele
  • orezul brun
  • germenii de grâu
  • fulgii de ovăz
  • tărâțele
  • năutul
  • semințele de dovleac, floarea soarelui și susan
  • fasolea verde
  • sfecla
  • mazărea
  • pepenele verde
  • legumele cu frunze verzi

Alimentele care conțin fier pot fi însoțite de pește, portocale, pepene galben, căpșuni, grepfrut, broccoli, varză de Bruxelles, tomate, ardei verde și roșu pentru a crește absorbția acestuia.
Fierul din alimentație este important pentru pierderea în greutate datorită rolului său în arderea grăsimilor și a caloriilor. Obezitatea reprezintă un factor favorizant al apariției hemoroizilor, deci având o dietă care ajută la asimilarea fierului scăderea în greutate se va face prin pierderea de grăsime, nu prin modificarea masei musculare sau a organelor.